Skip to main content

Percutian di I-City Shah Alam

Pada 1 Januari 2019 jatuh pada hari Selasa dan Negeri Selangor juga cuti umum pada hari tersebut. Kami sekeluarga tidak melepaskan peluang untuk bercuti sambil menyambut tahun baru 2019.
Kami mengambil keputusan untuk staycation di Shah Alam.
Suami saya telah menempah sebuah rumah di I-Suite berdekatan I-City untuk kami bermalam sambil menyambut malam tahun baru.
Ummi Husna
I-Suite : pemandangan dari dalam rumah sangat cantik

Husna dan Didi tiada terpisah :D

Husna boleh main bola lagi dalam rumah ini

Rumah yang sangat luas dan sangat selesa.
Pada waktu petang, kami berjalan-jalan sekitar I-Suite kerana ada taman yang cantik. Pelbagai taman yang bertema seperti tema Harry Potter dan sebagainya.
I-Suite ini memang tempat yang sangat sesuai untuk percutian keluarga disambil menikmati pelbagai pemandangan yang cantik dan boleh bergambar untuk kenangan.
I-Suite cantik sangat bangunan ini kan

Antara taman di I-Suite

Taman Unta kot yang ni..haha

Taman LOVE..paling cantik sangat..ada bunga rose putih

LOVE

Taman yang unik..haha

Jalan lagi

Taman Hary Potter

Jalan lagi :D
Ok, sepetang berjalan di taman, pada malamnya kami pergi ke I-City untuk lihat lampu warna-warni. Kami hanya berjalan kaki sahaja dari I-Suite ke I-City,memang sangat dekat dan rasa sangat berbaloi menginap disitu. Pada mulanya kami merancang untuk berjalan-jalan di sekitar I-City sehingga dapat melihat bunga api disana pada tengah malam tahun baru. Tetapi amat menyedihkan, di sekitar I-City memang tersangat ramai orang dan bau rokok yang terlampau teruk sebab ramai anak-anak muda melepak sambil menghisap rokok. Sampah dimerata tempat serta puntung rokok berselerak di lantai dengan bau rokok yang sangat kuat. Jadi kami mengambil keputusan untuk kembali ke rumah dan hanya melihat bunga api melalui tingkap rumah.
Lampu di I-Suite

Lampu di I-City

Dapat lihat bunga api melalui tingkap rumah sahaja..ok la kan selamat untuk kami sekeluarga..hehe

Pemandangan bunga api di I-City dari rumah di I-Suite :D
Ok, selepas dapat melihat bunga api, boleh tidur dengan lena. Keesokkan pagi macam biasa kami mengambil peluang untuk mandi di swimming pool. Baby Husna la yang paling suka..hehe
Ummi tolong ambilkan gambar je..hehe

Suka sangat mandi pool

Baju mandi dari Cheekaboo :D
Selepas mandi kami pon bersiap sedia untuk check-out dari rumah. Kami pergi makan dulu untuk kenyangkan perut. Selepas itu aktiviti yang sangat dinantikan iaitu masuk ke SNOW WALK di I-City.
Bayaran masuk untuk seorang dewasa ialah RM60 seorang dan kanak-kanak bawah 90cm adalah percuma, Baby Husna masuk percuma sahaja..hehe
Baju dan kasut untuk menahan sejuk tu akan disediakan di kaunter dalam Snowalk ye.Kalau boleh bawa lah stokin kaki dan stokin tangan sendiri untuk kita pakai sendiri.
Memang terlampau sejuk sangat. Ibu mengandung dan bayi kecil sangat tidak digalakkan untuk masuk.

Pengalaman saya sendiri apabila masuk ke Snow Walk ini sangat berbaloi dengan harganya untuk menkmati pengalaman seperti berada di luar negara yang bersalji. Anggaran masuk ke dalam untuk bermain salji dan melihat ukiran ais adalah dalam sejam, tetapi kita boleh keluar ke lobby apabila rasa terlampau sejuk untuk memanaskan badan kembali. Yang paling best kita bole je duduk berapa lama yang kita mahu.Kami duduk di dalam itu selam 2 jam dan ulang masuk ke dalam tempat ais hampir 3 ke 4 kali untuk bermain salji dan bergambar sehingga puas hati dengan bayaran yang dikenakan.
Pintu gerbang SNOWALK I-City Shah Alam

Dikatakan suhu mencecah sehingga -5 darjah celcius

Baby Husna kesejukkan

Main lah sampai puas , xde sape nak marah.haha

Sangat best

Antara pemandangan di tempat bersalji

Pemandangan di ukiran ais

Pokok Christmas Malaysia yang bersalji..haha

Antara ukiran dari ais..banyak bentuk sangat

Antara ukiran yang menarik disini.
Keseluruhannya saya dan suami sangat puas hati dan rasa berbaloi dengan harganya walaupon terasa mahal juga untuk membayarnya..hehe
Sebenarnya banyak lagi gambar yang saya tak masukkan di dalam blog ini. Kalau saya masukkan kesemuanya, nanti pembaca sudah tahu apa yang ada di dalam sana dan tidak perlu masuk lah kan. 
Oh ya di dalam sana juga, ada permainan yang kita boleh main dengan percuma je tak perlu bayaran. So, kalau korang nak merasa bermain salji, cepat rancang percutian anda bersama keluarga dan kumpul duit dan pergi lah ke SNOWALK I-City Shah Alam.

Terima Kasih kepada yang sudi membaca, semoga pengalaman saya dan keluarga ini dapat membantu anda untuk merancang percutian anda pada masa akan datang.







Comments

Popular posts from this blog

Ultra Wide Neck Baby Bottle - He or She

First impression when unboxing this amazing bottle is that its nipple is 100% silicone, soft, flexible and designed for optical compression (like mother's teat for breastfeeding baby). We also could adjust the flow of the teat as the needle is provided to extend the teat's width. ( S flow to X flow) Futhermore, it is made from silicone with antibacterial material and BPA free . Easy to use, easy to wash and easy to feed baby to drink milk or water 👍🏻 It is very suitable for newborn baby to start learning to drink milk with baby bottle. Since the teat is definitely like mom's teat, a baby won't be confused when drinking the mom's milk from this bottle. Husna really enjoys this bottle till she could sleep by herself while drinking from this bottle. Now, it helps me a lot to make sure she could sleep without mom's teat. For new moms that are looking for new bottle for your baby, must try this amazing bottle. Use code : UMMI5

Life Factor® OXXYPHENOLICS™ CLENSUP®

As a mum and wife, I need to be always healthy and stronger to manage my family. Life Factor OXXYPHENOLICS CLENSUP helps me to stay healthy everyday. It is remarkably nutritious, high in fibre and have 3 Billions of Probiotic cultures making my stomach consistently cleaned up from unhealthy elements in the body. I don't have to worry about it because it is clinically-tested ingredients from France and Canada. It is also suitable for men and women in all ages. It is really easy to bring along in my bag, to anywhere since it is in sachet forms, can be consumed one sachet daily. I could just mix one sachet with 200ml of cold water and drink instantly. I regularly drink it after each meal to clean up my stomach, making me healthier each and every day. Life Factor® OXXYPHENOLICS™ CLENSUP®  is a Mediterranean Polyphenol Concentrate with Probiotics. With an  ORAC value of more than 35,000, it contains 3 billion probiotics and antioxidant polyphenols that have an anti